Women in the Arts/Mujeres en las Artes

It is important to support girls in reaching their potential in any positive activity that they enjoy, be it in academics, music, art, sports or any area they excel in. By encouraging girls to demonstrate their talents and explore their interests, they gain the confidence and experience that they will need to handle challenges in the future.

This year, International Women’s Day is March 8th, and it is a day that celebrates the economic, political and social achievements of women around the world. More information is available at  www.internationalwomensday.com. In support of this important commemoration, a committee of high school girls will hold the third annual “Women in the Arts” event on Friday, March 14th  from  6:30 to 8:00  p.m. in the Cafetorium. Tickets will be sold for 50 Lempiras, and there will also be refreshments, jewelry sales, handbag sales, a photo booth, artwork displays and more. Businesses run by women have been invited to promote their products.

The committee has decided that all proceeds will be donated to the Escuela Maria Mazzarello, located in Colonia Zeron near the Universidad Católica, which houses four programs that support girls and women. Eight nuns manage an elementary school, a live-in school/work program for older girls, a high school weekend program and a program for elderly women.  There are a myriad of projects  that have been created to generate support for the girls, including an in-house bakery in which all kinds of breads, snacks and foods can be purchased or ordered for meetings and a monthly sponsorship program of only 300 Lempiras. If you are interested in giving your time or providing support, please contact the school at  emmazzarello.sps@gmail.com  or call 9456-4408/9837-6569.

By encouraging girls and young women at an early age to explore their talents and to support each other, we are inculcating the habit of always working to improve conditions in Honduras, to have compassion for others and to value themselves. It is important to let young girls and teens know that they are capable of so much more than simply fulfilling traditional roles that women have held in society. There are cultural projects to create for society to enjoy, cutting edge scientific research to conduct, far-reaching decisions to make in companies and government and communities that need support and innovative ideas from strong women. By supporting this event as well as the Escuela Maria Mazzarello, you help encourage positive leadership of girls and women in Honduras.

Es importante apoyar a las jovenes en alcanzar su potencial en actividades positivas que disfruten, sea en lo académico, la música, el arte, los deportes o cualquier area en que tienen talentos. Cuando motivamos a las niñas a demonstrar sus talentos y explorer sus intereses, ellas ganan la confianza en ellas mismas y experiencia que necesitan para enfrentar retos en el futuro.

Este año, el Dí­a Internacional de Mujeres es el 8 de marzo, y es un dí­a que se celebra los logros económicos, polí­ticos y sociales de mujeres alrededor del mundo. Se puede leer más información en www.internationalwomensday.com. En apoyo a este reconocimiento importante, el comité de alumnas de secundaria ha planeado el tercer “Mujeres en las Artes” el Viernes, 14 de marzo de 6:30 a 8:00 p.m. en el Cafetorium. Los boletos se venden en 50 Lempiras, y habrá refrigerios, venta de joyerí­a, venta de carteras, una cabina de fotografí­as, exposición de arte y más. Negocios que pertenecen a mujeres han sido invitados a promover sus productos.

El comité ha decido destinar los fondos a la Escuela Maria Mazzarello, ubicada en Colonia Zeron, cerca de la Universidad Católica, que maneja cuatro programas de apoyo para niñas y mujeres. Hay ocho monjas que manejan una escuela de primaria, un internado para jovenes, una programa de secundaria y una programa para ancianas. Hay varias projectos que han creado para apoyar a las niñas y mujeres, incluso una panaderí­a donde se vende panes, boquitas y comida para compra individual o encargados para reuniones. Hay un Plan Padrino en cual se puede apadrinar una niña por solo 300 Lempiras mensualmente. Si está interesado en donar su tiempo ó recursos, puede comunicarse con la escuela a  emmazzarello.sps@gmail.com  ó llamar al 9456-4408/9837-6569.

Cuando motivamos a las niñas y jóvenes a una edad temprana a explorar sus talentos y apoyar uno al otro, estamos inculcando hábitos de trabajar para mejorar a Honduras, para tener compasión a los demás y valorar a si mismas. Es importante dejar saber a las niñas y las jóvenes que son mucho más capaces de desarollar papeles tradicionales en la sociedad. Hay proyectos culturales para crear para que disfrute la sociedad, nuevos investigaciones cientí­ficos que hacer, decisiones impactantes en las empresas y el gobierno para tomar, y comunidades que ocupan el apoyo y las ideas innovadoras de las mujeres talentosas. Apoyando este evento y la Escuela Maria Mazzarello, están apoyando el liderazgo positivo de las jóvenes y mujeres en Honduras.